Recension av GeekVape Z MTL Tank

Recension av GeekVape Z MTL Tank

Vapers som fortsätter att använda traditionella tankar snarare än PODs och submods argumenterar fortfarande ständigt om vilken dragning som är bättre än fri (DL) eller cigarett (MTL). Och det finns många fans av både DL- och MTL-puffar. Tidigare vapers köpte cigaretter på grund av att de själva kan linda och sätta upp spiraler, men nu blir MTL-tankar som använder utbytbara förångare allt mer relevanta. GeekVape är alltid i takt med tiden, så dess specialister har utvecklat och presenterat en ny tank för ett tätt cigarettdrag Z MTL Tank, som är en värdig efterföljare till den legendariska Zeus-serien.

Allmän information

GeekVape Z MTL Tank” är en kompakt atomiserare som är utformad för installation av utbytbara förångare i A-serien, med toppluftning och ett tätt cigarettdrag. Tanken är tillverkad i de bästa traditionerna från Zeus-seriens förbrännare – snygg design, liten storlek och extra glasskydd. Traditionellt för alla tankar i Z-serien är luftintaget övre, reglerat av standardringen som öppnar tre små hål. Speciellt för denna tank utvecklades en ny serie av förångare A motstånd 0,8 och 1,2 Ohm. Köp GeekVape Z MTL Tank” finns i sex traditionella GeekVape färger gunmetal, stål, svart, blå, guld och regnbåge.

Paket

GeekVape har alltid varit svårt att förebrå företaget för att dess enheter inte är tillräckligt utrustade, eftersom lådorna alltid innehåller allt du behöver för att använda enheten fullt ut. I lådan med den nya tanken hittar vaper därför följande:

Z MTL Tank atomizer;

Geekvape A series coils 0,8 ohm förångare (förinstallerad);

Geekvape A-serie förångarspolar 1,2 ohm;

Ersättnings-O-ringar;

Extra droppspets;

Bruksanvisning.

Utseende och design

Det är osannolikt att någon skulle hävda att utseendet på lite mer än två år sedan atomizer GeekVape Zeus X, gjorde en betydande furor i världen av vaping, eftersom denna tank fortfarande är i stor efterfrågan bland vapers som vill få en bra smak och bulk. Efter en sådan framgång var det ganska logiskt att företaget fortsatte denna serie, eftersom det idag redan finns sju tankar som bär Z-märkningen. Efter att ha bestämt sig för att släppa en fullfjädrad cigarettank presenterade företaget GeekVape Z MTL Tank ganska intressant tank, som definitivt kommer att intressera vapers som föredrar en tät cigarettpuff.

Det är värt att hylla designerna och formgivarna på företaget GeekVape, som har gjort ett stort arbete för att se till att den lilla Z MTL Tank” var den mest konsekventa med de andra förbrännarna i serien Z (läs Zeus). Tanken ser mycket anständig och intressant kompakt och något miniatyr, eftersom dess diameter är 22,4 mm (en lite konstig diameter, men ett sådant beslut av utvecklarna).

Designers har kommit med en intressant teknisk lösning glaskolv sluten metallsköld, som har två fönster i form av bokstaven Z. Denna sköld kommer att skydda glaset på 2 ml-tanken från skador vid fall.

GeekVape Z MTL Tank” droppmunstycke är en traditionell 510, oring, tillverkad av delrin. Och det finns en extra droppspets i satsen, men du kan installera någon annan från din samling om du vill.

Förångare, blåsning och användningsfunktioner

Speciellt för GeekVape Z MTL Tank” har företaget utvecklat en ny serie A-förångare som har två motståndsalternativ 0,8 och 1,2 ohm än så länge. Dessa förångare kan med säkerhet användas inte bara för tätt inandning av cigaretter med freebase nikotinbaserade vätskor, utan även för salt.

Traditionellt för Z-seriens tankar är det övre luftintaget, så GeekVape Z MTL Tank” kan klassificeras som en icke-hällande tank. Blåsningen regleras genom att vrida på ringen i toppen av tanken, med vilken du kan öppna ett av de tre små hålen med samma diameter.” Direktblåsning av spolen i förångaren görs från botten, så förångaren är garanterad att få en bra smaköverföring.

Fyllningen är traditionell topplock, som hålls av bajonettprincipen, skruvas av och 2 ml vätska hälls i två tillräckligt stora hål.

Slutsatser och intryck

Naturligtvis kommer vapers som är vana vid att använda Baiku, Berserker eller Siren att reagera ganska skeptiskt på den här tanken, men de som vill ha en kompakt och mest lättanvänd MTL-atomizer kommer att uppskatta GeekVape Z MTL Tank. Tanken är verkligen enkel och lätt att använda, kräver inga speciella färdigheter i att linda spolen, i vilken du säkert kan förånga vilken vätska som helst, även på basis av salt nikotin.

Fördelar och nackdelar

Nackdelar

Icke-standardiserad sätesdiameter;